Ridning på Oure Kostgymnasium

På Oure Kostgymnasium kan du tage din studentereksamen, mens du dyrker din passion for ridning. Ridelinjen er for dig, der er vild med at ride og som gerne vil have tid til det, mens du går i gymnasiet. Ridning bliver en del af dit skema, så du får tid til alt det du gerne vil.

Om du rider på hyggeplan eller har ambitioner om at dygtiggøre dig til at ride internationalt, passer du ind på ridelinjen, som er sat i verden sammen med berider Dorthe Rohmann og Hovgaard Rideklub. Sammen med Dorthe lægges der en individuel udviklingsplan med den enkelte elev, så der tages højde for dit behov, dine ønsker og din hest (hvis du har din egen med).

På ridelinjen kan du få din hest opstaldet på Hovgaard Rideklub eller du kan leje en helpart på en hest/pony. Prisen er den samme.

Alle elever på ridelinjen vil have mindst to ugentlige ridelektioner på hold i enten spring og/eller dressur. Der vil være max fem ryttere på hvert hold.

Udover holdundervisningen vil der være mulighed for at booke enetimer.

Berider Dorthe Rohmann, der ejer Hovgaard Rideklub, har undervist på alle niveauer i mange år. Hun har flere danmarksmestre, nordiske mesterskabsryttere og europamesterskabsryttere på cv’et.

Hver uge har Dorthe og hendes team 200 passionerede unge ryttere igennem på Hovgaard, og i øjeblikket har Hovgaard tre ryttere, som er med i bruttotrupperne på landsholdet i ungdomsdressur.

Hovgaard Rideklub har rigtig gode faciliteter.

• Store lyse bokse med vindue i boksdøren, og strøet op med træpiller  – vælg mellem pony- og hesteboks
  • Løsdrift på stor fold med læskur
  • Adgang til løbefolde og store græsfolde med vandkopper
  • Ridehus på 20 x 80 meter med spejlvæg og fiberbund
  • 3 udendørs dressurbaner på 20 x 60 meter med fiberbund
  • Stort sadelrum med stålstaldskabe
  • Vandspiltov, vaskemaskine og tørretumbler
  • Hyggelig rytterstue og kaffestue
  • Mulighed for trailerparkering

Til ejendommen hører en otte hektar stor skov med ridestier.