Priser

Vi kan tilbyde:

Hestelinjen er for alle, der ønsker at styrke deres tilgang til både ridning, avl, dyrevelfærd og kendskab til omgangen med heste i almindelighed.
Hestelinjen er også for de elever, der har ambitioner om virkelig at dygtiggøre sig og har som mål at ride internationalt.
Eleven kan medbringe egen hest/pony eller låne en hest/pony, som man så har som sin egen hest.
Vi vil lave en udviklingsplan for hver enkelt rytter ud fra rytterens ønsker og forventninger.

Faciliteter:

Opstaldning på Hovgaard Ridecenter,  Nørremarken 42, 5881 Skårup.
Til hver boks hører et aflåseligt staldskab til elevens sadel mv.
Der er vandspiltov og opsadlingspladser. Der er rytterstue og toilet. Der er ridehus 20 x 80 m med fiberbund.
Der er 3  udendørs ridebaner 20 x 60 med fiberbund. Rotunde til longering. Der er mulighed for enefold til sin hest eller fællesfold til henholdsvis hopper eller vallakker.
Til ejendommen hører en 8 HA stor skov, hvor der er lavet ridestier.

Opstaldning:

Vi kan tilbyde, at hestene står på halm eller halmpiller.
Der bliver fodret med fuldfoder 3 gange daglig.

Undervisere:

Berider Dorthe Rohmann – Hovgaard Ridecenter.

Efter uddannelsen blev Dorthe fastansat på OL Hestecenter og derefter ansat som berider og daglig leder på Vilhelmsborg. Hun underviste blandt andet træner elever, staldmester elever samt underviste på amatørkurser i rideteori. Dorthe har undervist og underviser på alle niveauer og har flere danmarksmestre, nordiske mesterskabsryttere og europamesterskabsryttere på cv’et !

I 2003 købte hun Hovgaard og stiftede rideklubben, som i dag har vokset sig stor med hele 200 rideskole børn om ugen. Mange talentfulde ryttere har haft sin gang igennem årene på Hovgaard, hvor vi også har haft beriderelever. Derudover har hun stor erfaring med unge heste og har selv været placeret i unghestechampionaterne. Dorthe går meget op i grundridning og korrekt uddannelse af hest og rytter.

I øjeblikket har vi på Hovgaard 3 ryttere, som er med i bruttotrupperne på landsholdet i ungdomsdressur – 2 young riders (U21) og Dorthes egen datter Karoline Rohmann som har været en fast del af landsholdet i 9 år – hun er nu U25 rytter, og hun har deltaget ved 8 europamesterskaber og vundet danmarksmesterskaber 2 gange.

Karoline driver ligeledes hendes forretning på Hovgaard, hvor hun også er ansat til at stå for salg og ridning af de ponyer og heste, vi avler, med Dorthes hjælp fra sidelinjen.

Vores team består af:

Sofie:

Hun står for alle arrangementer i rideklubben, er underviser og en del af rideklubbens bestyrelse.

Sofie vil også være jeres kontaktperson.

Paplo:

Han er staldmand og ordner alt det praktiske i stalden samt har den daglige staldtjans.

Henning:

Som også er Dorthes mand, står for at fordele arbejdsopgaver og har det generelle overblik over alle praktiske ting, der skal laves og holdes vedlige.

Karolina og Frederikke

Staldpigerne er to friske, glade og meget udadvendte piger, som altid giver et smil på læben – de passer godt på hestene. Deres dagligdag består af at lukke heste ud, klargøre dem til stævner og til kunder og så sadler de op for Dorthe og Karoline. Frederikke tager uddannelsen Hestemanager på Hovgaard.

Undervisning:

Alle elever har to ugentlige ridelektioner på hold i enten spring og/eller dressur.

Max ryttere pr. hold 5.

Tilkøb af enetimer:

Mulighed for tilkøb af enetimer med berider Dorthe Rohmann.

Temadage:

Vi kan tilbyde temadage:
Programtræning med bedømmelse af dressurdommer. Videooptagelse af programtræning og efterfølgende gennemgang.

Besøg Dyrehospital, besøg af hestetandlæge, hestefysioterapeut, foderkonsulent, smed, Ung i Dansk Varmblod mv.

Priser for skoleophold Nørremarken pr. måned

Boks med selvpas:

• Hestene står på halm eller halmpiller.
  • Man muger selv på halmpiller.
  • Halmboks muges hver 3. uge med maskine.
  • Facilitetskort
  • Adgang til hoppe/vallak fold
  • Fuldfoder
  • Halm
  • Foder sættes frem og der fodres 3 gange pr. dag kr. 4.900
  • Tilkøb wrap 8 kg pr. dag kr. 700 pr. måned
  • Wrap sættes frem foran boksen afmålt i poser.
  • Weekends: Der laves en turnus, således at elever står for fodring, udluk og indluk.

Boks med fuldpas:

• Hestene står på halm eller halmpiller
  • Man muger selv ved halmpiller.
  • Halmboks muges hver 3. uge med maskine.
  • Facilitetskort
  • Adgang til hoppe/vallak fold
  • Fuldfoder
  • Halm
  • 8 kg wrap kr 5.900

Tilkøb:

• Wrap pr. kg                                          3
  • Ekstra halmpiller                             60
  • Enefold                                           500 pr. md.
  • Ud og Indluk i hverdage             600
  • Udluk/indluk  weekender          100 pr. dag