Den 25. til 30. juni 2024 er Hovgaard Rideklub vært for : Ecco Nordic Baltic Dressage Championship. Hovgaard rideklub blev stiftet den 30. juni 2004 og hører hjemme på Hovgaard Ridecenter, som ledes og drives af Dorthe Rohmann, Henning Skrydstrup og Karoline Rohmann og klubben tæller i dag over 250 aktive medlemmer . Klubben har været værter for flere store stævner i dressur blandt andet det Danske Mesterskab for Ponyer, og da klubben sammen med indehaverne af Hovgaard Ridecenter har forbedret og udvidet stævnepladsen, hvorfor den i dag står flot og indbydende, har man turdet påtage sig opgaven at afholde de Nordiske Mesterskaber for både Para rytterne, Junior- og Youngrider, U25 og Seniorer på opfordring af Dansk Ride Forbund. Det er en stor og vigtig opgave for klubben at gennemføre et sådant stævne midt i en vanskelig tid for ridesporten - også økonomisk , men takket være mange velvillige sponsorer bl.a. : Ecco, SvendborgEvent, IBF-beton til tiden, Dansk Ride Forbund, Sydbank og Harald Halbergs Familiefond har man turdet kaste sig ud i projektet. Det kræver mange frivillige at afholde så stort et arrangement. Klubben har været i gang med at planlægge længe, men takket være den store skare af elever på stedet sammen med lige så mange positive forældre glæder alle på Hovgaard Rideklub sig til at byde ryttere og publikum velkommen til Ecco Nordic Baltic Dressage Championship.