Elevstævne

Hvad er et elevstævne?

Hovgaard Rideklub afholder elevstævne, 4 gange årligt, for elevryttere og klubbens medlemmer. Til stævner, har du mulighed for at vise, hvad du øver dig på til din undervisning for en dommer. Dommeren udfylder en kritik, hvorpå dommeren giver point og kommentarer til din ridning. På den måde ved du som ryttere, hvad der går godt og hvad du fortsat skal øve dig på. Til stævnet, kan man ride på det niveau som han træner på til dagligt. Det vil sige at uansat om du har gået til ridning et par måneder eller i mange år, har du mulighed for at deltage. Er du i tvivl om hvad du skal ride til stævnet, er du velkommen til at tage en snak med din underviser eller kontakte dem der står for elevstævnerne  elevstaevne@hovgaardrideklub.dk

Vi har brug for jer

Kære alle forældre.
Det vil være mega hyggeligt hvis i vil give en hånd med til stævnerne her på Hovgaard.
Alle stævner laves af frivillige hjælpere og er med til at styrke vores sammenhold i klubben.- Det er skide skægt at være en del af.
Pengene vi tjener til stævnerne går til klubben og dens medlemmer, så meld dig allerede i dag som hjælper.
Vi glæder os til at møde dig.

Cafeteriet vil være åbent under alle stævner og det skal selvfølgelig betjenes, så hvis nogle af jer forældre vil hjælpe et par timer, vil vi sætte stor pris på dette.
Hvis I ikke har mulighed for at hjælpe på selve dagen, skal der også bages kager, boller, pizzasnegle og pølsehorn.

Regler for elevstævnet

Elevstævnerne er åbent for klubbens medlemmer.

Det er tilladt at starte det samme program op til 2 gange i samme klasse. En pony/hest må starte op til 4 gange pr. dag. Dog må elevhestene ride flere gange. Der må rides med sporer eller pisk i alle klasser. Elevhestene skal rides med chambon medmindre andet er aftalt med underviseren. Elevhesten må ikke rides med bandager, men gerne gamacher.
Har man vundet holdridning 2 gange ved tidligere stævner skal man rykker op i LD1/LD2 evt. med opråb. Har du modtaget en placering samt en roset 3 gange i et givet program fx LC1, skal du rykke op i en LC2. Dine placeringer følger dig som rytter inden for din kategori (Elevrytter, halvpartsrytter eller helpart/privat) uanset hvilken heste du rider på. (NB. Vi henviser til at alle udviser sund fornuft og god sportsånd, er du i tvivl så spørg!)
Det er vigtigt at alle får en god dag, både heste og ryttere. Derfor har vi få regler, som SKAL overholdes for at dagen forløber gnidnings frit.

Elevhestene må KUN opvarmes i trav og galop, af den ryttere der sadler op og skal ride på ponyen som den første. ALLE ANDRE må KUN skridte hestene på opvarmningsbanen.

MAN må ikke gå til fods på opvarmning banen, medmindre man trækker en heste eller hjælper en rytter et kort øjeblik.
AL færdsel gennem ridehuset er FORBUDT! – Gå venligst udenom.

Startgebyr 60,- kr. pr. klasse som skal betales på dagen før din klasse starter, der kan betales via mobilpay eller kontant. Ved kontant ønskes der lige penge.

Alle tilmeldinger til elevstævner skal foregå online på vores hjemmeside via dette link: Tilmelding til elevstævne.
Hvis du er i tvivl, så kontakt din ridelærer eller send en mail på elevstaevne@hovgaardrideklub.dk
Seneste tilmelding: 3 dage før stævnet.

Kontaktperson før, under og efter stævnet:
Mette Banke via mail elevstaevne@hovgaardrideklub.dk

Framelding til elevstævnet, skal foregå online på vores hjemmeside via dette link: Framelding til elevstævne

Programmet vil blive lagt på hjemmesiden Hovgaardrideklub i løbet af ugen op til stævnet.
Jeres endelige starttider vil først være at finde fredag eller lørdag op til stævnet ligeledes på hjemmesiden.

HRS forbeholder sig ret til at flytte/aflyse klasser med for mange/få starter og evt. slå klasser sammen. Klasserne bliver ikke nødvendigvis afholdt i nummer rækkefølge.
HRS påtager sig intet ansvar for uheld, skader, sygdom eller tyveri i forbindelse med stævnet, hverken overfor heste, personer eller ejendele. Dette gælder også under ud- og hjemrejse.

Ønsker du at give en hånd med som skriver, kritikhenter, portåbner, bygge bane ect.
Så kontakt Mette Banke via mail elevstaevne@hovgaardrideklub.dk

Vi glæder os til at se jer til endnu et fantastisk stævne
Kærlig Hilsen Mette og alle vores dejlige hjælpere.